Medlemsmøde

Skolevej 8, Frederikshavn, 9900
Indlæser kort...

Enhedslistens Budgetforslag 2019 Samlet 4

Hermed dagsorden til medlemsmøde tirsdag d. 9. oktober kl. 19 i Maskinhallen, Skolegade 8, Frederikshavn.

Vel mødt!

Rød hilsen

Arbejdsudvalget

Dagsorden til medlemsmøde:

Godkendelse af mødets dagsordenen.

1. Valg af ordstyrer og referent.

2. Godkendelse af referat fra 11. september.

3. Orientering fra kommunal politisk udvalg.

A: Orientering om kommunens budget 2019. Poul Erik refererer.  Max 15 min. vedlagt Enhedlistens budgetforslag vedhæftet.

b:  Evaluering og opfølgning af ”Birgits børn” mødet. ca 15 min.

c:  MARS. Hvad gør vi fremover. maks 15 min.

Efter Per Harder fra TV2/N har set svarene på Enhedslistens ministersvar, følger han op på sagen, er der et budskab vi særligt vil have ud.

4:  Aktivistkursus 27/28. oktober i Kolding. Hvem vil med? Flemming tilbyder foreløbig at deltage, der skal gerne være mindst en mere.

5:  Orientering om afdelingens budget.

6:  Valg af revisor (Jonas opstiller).

7. Skal vi gøre noget i forhold til at Rasmus Paludan og Stram Kurs kommer til Frederikshavn d. 21/10 for at udsprede sine hadefulde budskaber mod mennesker fra fremmede lande. I Hjørring, hvor han er  dagen før er der mangfoldigheds-fest i den anledning. Ida foreslår, at Enhedslisten tager initiativ til en fælles-opfordring (lokale partier) til at ignorere dem, med den begrundelse at den håndfuld forvirrede hadeprædikanter får alt for meget opmærksomhed. Der er faktisk ingen, der ved de kommer til Fr.h bortset fra os. Ida har spurgt Venligboerne. De vil helst at de helt bliver ignoreret.

8. vi skal gerne beslutte, om vi skal bestille nogle af de nye plakater, Enhedslisten trykker til folketingsvalget. Vi har brug for at få overblik over, hvor mange plakater, der stadig er fine nok til at bruge igen. Så alle der har nogle til opbevaring hos sig, skal tælle og skrive det til [email protected], eller møde op til medlemsmødet. Det vil måske være godt at bestille nogle af de nye plakater med budskab på, for at få noget nyt, til at tiltrække opmærksomhed.

7. Eventuelt.

bl.a. Meddelelse om at der er AU møde d. 20 oktober., formiddag. Rasmus, vores nordjyske organisationssekretær deltager for at forberede valgkamp. Alle medlemmer er naturligvis velkomne til at deltage men det er om formiddagen. Se tid og sted på hjemmesiden https://frederikshavn.enhedslisten.dk/events/