Debatmødet i Frederikshavn om børns fremtid

Jakob Sølvhøj Enhedslisten

Jakob Sølvhøj

Ordførerskaber: Børneordfører, folkeskoleordfører, ordfører for ungdomsuddannelserne, handicapordfører
Telefon: 3337 5001
E-mailfacebook – twitter
Pressefotos

Af Jakob Sølvhøj

Næsten halvdelen af landets kommuner planlægger at skære ned på børneområdet ved de igangværende budgetforhandlinger. En af dem er Frederikshavn, hvor Enhedslisten i går havde indbudt til debat om besparelsernes konsekvenser. Der blev ikke efterladt nogen tvivl hos deltagerne om, hvor vigtigt det er med en tidlig indsats og dagtilbud af høj kvalitet. Dejligt at forældre og personale har taget kampen op mod besparelserne. Måtte det brede sig til mange andre kommuner.

Foto`s, Susan Gordon Myrdal

Oplæg ved følgende

Charlotte Ringsmose: Små børn – vores fælles ansvar. Forskningsperspektiver på kvalitet i dagstilbud.

Jakob Sølvhøj, børneordfører for Enhedslisten: Hvorfor skal vi have minimumsnormeringer i dagtilbuddene.

Peter Christensen, talsperson for borgergruppen ”Birgits børn”: Hvad vil borgergruppen ”Birgits børn”?

Anders Brandt Sørensen, formand for børne- og ungdomsudvalget om dagtilbuddene i Frederikshavn kommune

Oplæg

Fra mødet 17 september i Maskinhallen
Panelet, med interview i forgrunden