Britta Glinvad Kristensen

Bor på Provst Dreslersvej i Frederikshavn, og er 52 år gammel. Er uddannet pædagog og har arbejdet med bl.a udviklingshæmmede, i daginstitution som støttepædagog for børn/unge med fysiske, psykiske og sociale problemer. Har også haft børn i familiepleje samt arbejdet på krisecentret for voldsramte kvinder.  Er p.t ansat i flexjob som aktivitetsmedarbejder på et plejehjem

For mig handler politik om mennesker. Den lovgivning der vedtages i folketinget og forvaltes i kommunerne får betydning for borgernes hverdag og liv. Jeg vil arbejde for at vores kommunes førsteprioritet er borgernes velfærd, og at lovgivning forvaltes, så det giver alle kommunens borgere de bedste mulighederfor at få et værdigt liv fra vugge til grav.

Mit hjerte det banker for at beskytte naturen og miljøet og skifergas-sagen har vist, at vi her på toppen af Danmark  – meget langt fra Christiansborg – har en ekstra forpligtigelse til at værne om vores natur.

Det ligger mig meget på sinde, at vi tænker grundigt over hvilket samfund og hvilket miljø vi vil være bekendt at give videre til vores efterkommere.