Foto. fho

EL-opfordring: Deltag i aftenens demonstration

Enhedslisten Frederikshavn-Læsø opfordrer alle til at støtte op om demonstrationen i aften på Rådhuspladsen i Frederikshavn, hvor 3F, FOA og Socialpædagogernes Landsforbund markerer deres modstand mod nedskæringer på 10 millioner kroner på handicap- og psykiatri-området i Frederikshavn Kommune.

Demonstrationen begynder kl, 18.00, hvilket er en time før aftenens byrådsmøde, hvor politikerne blandt andet diskuterer næste års budget.

– Nu må det stoppe, at byrådet hvert år kræver nye 1 % nedskæringer på alle velfærdsområder. Det er utilstedeligt at lade besparelserne gå ud over de, som ikke har overskud eller mulighed for at protestere, udtaler kontaktperson Majbrit Karlsen, Enhedslisten Frederikshavn-Læsø, i en pressemeddelelse.

– Vi mener, at de seneste års nedskæringer på ældre, børn, skoler, handicappede og syge allerede har skåret alt for dybt til, at vi kan sørge for en betryggende velfærd i kommunen. Det går ud over almindelige borgere, specielt de svageste, og det går også hårdt ud over arbejdsmiljøet på de kommunale arbejdspladser, anfører Majbrit Karlsen.
De tre fagforbund mener, at der er brug økonomisk ro på de kommunale arbejdspladser frem for yderligere besparelser.¨

– Jeg har været ansat i kommunen i seks år, og der har ikke været andet end besparelser, og nu har vi fået nok. Vi kan ikke løbe stærkere, siger tillidsrepræsentant for de ansatte i socialpsykiatrien i Frederikshavn Kommune, Maibritt Corfixen, til TV2 Nord.

Fra Kanal Frederikshavn
Foto: Flemming Hardy Olsen