Poul-Erik Andersen nr. 2 på liste Ø

Enhedslisten og Aalbæk – skal have

Poul – Erik i byrådet: Stem personligt

Ved sidste valg fik Enhedslisten et kanonvalg i Aalbæk på knap 10  procent, det siger jeg mange tak for.

Poul Erik Andersen Aalbæk

Vi kan godt gøre det lidt bedre denne gang. Ved lidt fremgang for partiet vil det blive mig der kommer i byrådet som nr. 2 på listen da vi har partiliste. Vi har brug for en rød stemme fra Aalbæk.

Jeg har været suppleant i byrådet i 2 måneder, så det bliver ikke nyt for mig. Der skal ikke centraliseres mere, vi skal bevare de små landsbyer i denne byrådsperiode har der ikke været angreb på vores plejehjem, det skal der heller ikke være de næste 4 år.

Skolestrukturen har ikke været nogen succes, så den skal laves om, der skal ansættes flere lærere og være færre elever i klasserne. Der er sparet ca. 400 stillinger væk de sidste 4 år, de fleste var varme hænder. Det stemte jeg imod. Så hellere en lille skattestigning, så der var flere om at betale regningen. Flere hænder i børnehaver og på ældreområdet.

Kampen mod social dumping

Ja til godt arbejde på fair vilkår – men NEJ til social dumping! Jeg vil kæmpe for, at vi gør brug af arbejdsklausuler i vores kommune. På den måde sikrer vi både lønmodtagere og virksomheder mod social dumping og unfair konkurrence.

Fair forhold ved udlicitering

Jeg vil prioritere vores velfærd frem for kortsigtede besparelser. Alt for ofte bliver udlicitering brug som undskyldning for at spare på vores velfærd. Prisen betales af os alle: Velfærden forringes, og medarbejderne får dårligere arbejdsvilkår.

Flere lærlinge og praktikpladser

Jeg vil arbejde for, at flere unge i vores kommune får en erhvervsuddannelse. Samtidig vil jeg arbejde for at der er praktikpladser til alle. Danmark får brug for dygtige faglærte i fremtiden, der kan levere godt arbejde.

Nummer 2 på liste Ø