Vi sender bamserne til kamp

Vi sender bamserne til kamp!

Dette er opstarten på en længere indsats til at bringe børnenes vilkår og dagligdag frem i dagens lys.

Vi vil herfra søge at udbygge og informere  om emnet. (Web fho 04-09-2020)

Forældrebevægelsen #Hvorerderenvoksen? kalder til demonstration for de yngste medborgere!

Vi vil have minimumsnormeringer i vores dagtilbud for alle 0-6 årige i børnehøjde og IKKE bare papirsnormeringer!

Men hvordan demonstrerer vi i en tid med Covid-19 og diverse retningslinjer?

Vi sender bamserne til kamp!

Bamser til kamp

Så i stedet for fysisk fremmøde, opfordrer vi til, at du donerer én eller flere bamser, som skal demonstrere på Rådhuspladsen i Frederikshavn.

Fra nu til og med den 11. september, er der opsat en ”bamse-container” ved butikken KJ DOG FOOD, Rimmensgade 35 i Frederikshavn. Her kan alle interesserede droppe forbi, og smide bamsen/bamserne i den opstillede indsamlingskasse udenfor butikken. Bamserne kan afleveres i butikkens åbningstid fra kl. 12-18 på hverdage og fra kl. 10-14 om lørdagen.

Du kan også rette henvendelse til os på mail; [email protected]. Så vil vi sørge for, at afhente bamserne inden demonstrationen den 12. September 2020. Benyt også gerne vores facebook gruppe for informationer, om hvor bamserne kan afleveres  – #Hvorerderenvoksen Frederikshavn Kommune.

Efter endt demonstration, vil alle bamser samles og doneres videre til et godt formål. Du kan være med til, at bestemme hvilket, via vores Facebook gruppe. (#Hvorerderenvoksen Frederikshavn Kommune)

Hvorfor, er det så vigtigt at demonstrere i denne Corona tid? Det er det, fordi at tilstanden under corona, har vist hvor vigtigt det er for børnene med nærværende voksne og fordi kommunale budgetforhandlinger laves i september/oktober.

Det er vigtigt, at vi viser vores lokale politikkere, at vi fortsat mener, at børnene skal prioriteres i højere grad end nu og allerhelst at der indføres minimumsnormeringer tidligere end i 2025!

Vi sender Bamsehæren til demonstration på Frederikshavn Rådhusplads den 12. september.

Der vil blive livestreamet fra Rådhuspladsen, hvor der vil være flere taler m.m. Dette kan du følge fra vores Facebook gruppe med navnet “#Hvorerderenvoksen Frederikshavn Kommune”.

Da vi ikke kan samles fysisk på Rådhuspladsen, er det vigtigt at du følger livestream begivenheden! Dette er vores måde at vise Byrådet, at vi er MANGE DER STÅR SAMMEN om ønsket  om MIMIMIMSNORMERINGER.

Derfor;
– Donér en Bamse
– Giv Børnene en Stemme
– Lad os Stå sammen
– Følg livestream begivenheden 12. September 2020 kl. 14.30

Tak fordi du læste med.
Venlig hilsen, Forældrebevægelsen #Hvorerderenvoksen Frederikshavn Kommune.