Medlemsmøde 16.05.2017

Medlemsmøde tirsdag den 16. maj 2017

Deltagere: Ida, Poul-Erik, Palle, Johnnie, Britta, Henning, Karsten, Helle, Aage,

Afbud fra Flemming

Ad 1 : Referat og dagsorden godkendt

Ad 2: Poul-Erik  blev valgt som ordstyre og U.T som referent

Ad 3:  Alle 1. maj talerne på Knivholt kan høres på Arne Hansens radiokanal .

Der var mange kommentarer til evaluering af 1. maj mødet på Knivholt. Medlemmerne sagde bla.

• Det var en fin mediedækning Poul-Eriks tale fik
  • Der var kritik af Socialdemokraterne for ikke at have tilmeldt deres talere i rimelig tid og der var kritik af, at Socialdemokraterne som det eneste parti havde en taler med fra Regionsudvalget
  • Godt fremmøde og det var hyggeligt
  • Det praktiske omkring vores deltagelse fungerede godt
  • Det er de samme mennesker der møder op år efter år

Der blev stillet forslag om at vi til næste år selv afholder et arrangement om formiddagen – inden vi begiver os til Knivholt.

Ad 4 : Ida, Palle og Poul-Erik orienterede om årsmødet.  Ida holdt en ”brandtale”  til årsmødets åbning og vi er stolte af hende ☺ Der var bred enighed om at det var rigtig godt at Peder Hvelplund blev  valgt som spidskandidat til folketinget for Nordjylland.

De emner der var sat til debat kan man læse om i det postomdelte årsmøde hæfte. Feminisme fyldte meget og der var enkelte der synes, at beretningen fra hovedbestyrelsen var noget mangelfuld og flere stillede sig undrende over for, at så mange delegerede stemte blankt til afstemningerne.

Medlemmerne udtrykte frygt for at Enhedslisten bevæger sig hen mod at ”det parlamentariske bliver vigtigere end bevægelserne.” Der blev udtrykt bekymring for at ”Vi bliver for pæne  pga af vores frygt for den borgerlige presse.”

Måske er det tid, at vi ser på den måde vi opstiller kandidater  til folketinget ? Dette mht. geografi

Der blev på årsmødet stillet forslag om at storkredsene selv opstiller deres kandidater.

Ad 5 : Der blev gjort opmærksom på at der mangler hjælp til boden til Naturmødet i Hirtshals.  Tilmelding til Rasmus Falck

Ad 6: Opgaverne til det offentlige møde den 22. maj fordeles således:

• Aage henter politikerne i lufthavnen
  • Poul-Erik bestiller og medbringer mad til talerne
  • Johnnie, Poul-Erik, Åge og Palle spiser sammen med de to inviterede landspolitikere
  • Palle medbringer øl og vand til mødet.

Plakater til opsætning blev fordelt

Ad 7 :Vi skal i gang med at forberede kommunalvalget.

Kontaktpersonen sender en forespørgsel ud til alle vores medlemmer og beder dem respondere på hvilke emner de synes er vigtige i valgkampen. Besvarelserne skal være os i hænde senest den 5 juni.  Arbejdsudvalget sammenfatter på deres møde den 6 juni medlemmers ønsker og disse fremlægges på det kommende møde i kommunalpolitisk udvalg

Der blev oprettet et redaktionsudvalg bestående af Karsten, Poul-Erik,  og Britta. Udvalget vil arbejde med at udforme et forslag til en valgpjece. Ida sender sidste års valgpjece til alle.

Hvis vi kan købe trykte plakater på pap til 18-20 kr. stk vælger vi at købe 100-150 stykker

Der har været forespørgsel fra :

• Bedre psykiatri. De vil gerne mødes og snakke om forslag til forbedringer i psykiatrien. Johnnie deltager
  • Lærekredsen. Hvis muligt møder alle 5 kandidater til kommunalvalget op til dette møde. Ida arrangere en mødedato
  • Ældrerådet i Skagen. Poul-Erik deltager

Mads stiller op som nr. 6 på kandidatlisten, Karsten som nr. 7 og Aage som nr. 8

Ad 8:

Vi har ikke indsendt forslag til emner til regionsrådets valgpjece

Poul-Erik er flyttet op som nr. 5 på kandidatlisten til Regionsråds-valget

Ad 9: Intet