Politikere skal holde hvad de lover

Ida Skov Enhedslisten udtaler

Det er glædeligt at der er nogle politikere, som tager høringssvarene om skolestrukturen alvorligt. ellers ender det med at bliver pseudo-demokrati, at bede borgerne om den slags samarbejde.  [telefon 61246910} Når nu Fællesbestyrelsen på Stensnæsskolen har lagt dokumentation frem for alle, der viser, at det ikke som påstået vil give en besparelse at lukke deres skoles overbygning.

Når nu Forældrebestyrelsen på Nordstjerneskolen sandsynliggør at besparelserne ved at sammenlægge den med Frydenstrandskolen ikke holder, så må politikerne enten opgive planerne om centraliseringerne, eller også i det mindste tage sig tid til at få et bedre grundlag, inden de træffer beslutning om ny skolestruktur, en beslutning som vil berøre mange, mange børn og forældre langt ud i fremtiden, og som let kan vise sig at skabe nye økonomiske problemer for kommunen.

Det er ikke ansvarligt at bruge fællesskabets penge på tiltag, som på forhånd ser ud til at skade økonomien og børnenes skolegang.

SF, Socialdemokraterne og nogle Venstrefolk siger de har en aftale.

Man skal kunne tro på folk, og man skal gøre hvad man siger. Men en politisk aftale, som er indgået inden en høring, bør ikke forstås som en aftale i almindelig forstand. En sådan aftale skal selvfølgelig ændres, hvis man får nye oplysninger og bliver klogere i høringsperioden.

Derimod ville det være klædeligt, hvis politikere holder det, de lovede deres vælgere i valgkampen – for mindre end et år siden.

Ida Skov

Valgt for Enhedslisten,  [telefon 61246910]